Bildiri Yazım Klavuzu

SEMPOZYUM BİLDİRİ YAZIM KILAVUZU VE GENEL KURALLAR

 

Aşağıda 17. Geleneksel Turizm Sempozyumu ile ilgili bildiri yazım kuralları açıklanmaktadır.

 

BİLDİRİLERİN DİLİ, UZUNLUĞU, YAZIM PROGRAMI VE SAYFA DÜZENİ

1.Bildiriler Türkçe olarak yazılmalıdır.

2.Bildiriler azami (özet ve kaynakça dahil) 20 sayfayı geçmemelidir.

3. Tüm metin 1,2 satır aralığı ile paragraf araları ise 1,5 satır aralığı ile yazılacaktır.

4. Bildiri yazımı için kullanılacak font ve puntolar:

 

Cambria (10 punto)

Tebliğ Başlığı (Bold) (14 punto)

Tablo ve Şekil Başlıkları, tablo veya şeklin üstüne, sola dayalı,  Bold (10 Punto)-

Tablo veya Şekiller alıntı ise alt kısmında ve sola dayalı kaynağı gösterilecektir.

Tablo ve şekil adları ve kaynakçaları tablo içine alınarak oluşturulacaktır

 

6.Bildirilerin sayfa düzeni A4 boyutunda yapılandırılacak ve sayfa marjları soldan 3,5, üst, alt ve sağdan ise 3’er cm boşluk bırakılacaktır. Tebliğ ana başlığından önce ve sonra 24 NK boşluk bırakılacaktır.

7. Yazar bilgisi: Tebliğ başlığından sonra Unvan, ad ve soyad aynı satırda, kurum bir alt satırda, e-posta ise bir alt satırda yer almalı ve ortalanmalıdır. Birden fazla yazar olsa da aynı hizada gösterilmelidir. Yazar ve/veya yazarlarla ilgili bilgilerden sonra 12 NK boşluk bırakılmalıdır.

8.Her başlıktan önce 9NK, başlıktan sonra 6 NK boşluk bırakılmalıdır.

9. Sayfalar numaralandırılmayacaktır.

 

ÖZET;

Sempozyuma gönderilecek özetler Türkçe ve İngilizce en az 200 en fazla 250 kelimeyi geçmemeli ve ekteki formata uygun olarak hazırlanmalıdır. ÖZET altında italik olarak “Anahtar KelimelerKey Words” yer verilmeli.

Örnek:

Anahtar kelimeler: Yargı, Yargı Bağımsızlığı, Turizm, Turizm Hukuku

Key Words: Judgement, the judiciary neurosis, Tourism, Tourism Law

 

BİLDİRİ TAM METNİ;

Bildiriler yazılırken ilk sayfada; bildirinin adı (büyük harflerle), yazar ve/veya yazarların ad ve soyadları (unvanları ile), bağlı oldukları kuruluşların adı ve e-postaları (ortalanmış olarak), bildirinin 250 kelimeyi geçmeyen Türkçe ve İngilizce özetleri ve bildirinin temel içeriğini yansıtan anahtar sözcükler (Türkçe ve İngilizce en fazla beş adet) bulunmalıdır.  Özet metninde konu kısaca özetlenmeli, çalışmanın amacı, yöntemi, evreni ve en belirgin sonuçlarından birkaçına yer verilmelidir. Paragraflar içeriden başlatılmayacaktır. 

 

Bildiri Metinlerinde: Türkçe İngilizce Özet, Giriş ve/veya Literatür Taraması, Araştırmanın Metodolojisi, Araştırma Bulguları, Araştırmanın Sonuçları gibi temel bölümlere yer verilmelidir.

KAYNAKLARIN GÖSTERİMİ

Kaynakça ile ilgili şu noktalara dikkat edilmelidir:

-Ana metinde kaynaklara gönderme, yazarın soyadı, yayın yılı ve sayfa nosu parantez içinde yazılarak yapılmalıdır. Örnek: (Zengin, 2009: 47)

- Metinde gönderme yapılan kaynak, birden çok yazar tarafından yazılmış ise, yalnızca ilk yazarın soyadı kullanılmalı ve sonuna “ve diğerleri” deyişi konulmalıdır. Ancak bu gösterim tarzı, tüm kaynakların listelendiği kaynakçada kesinlikle kullanılmamalıdır.

- Kaynakçada, yazarlar başta soyadı ve bunu izleyerek, adlarının ilk harfleri kullanılarak belirtilmelidir.

- Kaynakça, yazarların soyadına göre alfabetik olarak; her yazar için ise kronolojik olarak hazırlanmalıdır.

- Bir yazarın adı hem tek başına yaptığı çalışmalardan hem de diğer yazarlarla birlikte yaptığı çalışmalardan ötürü kaynakçada yer alıyorsa, aşağıdaki sıralama kullanılmalıdır:

       (i) Yazarın tek başına yaptığı yayınlar, kronolojik düzen içinde

(ii) Yazarın diğer yazarla birlikte yaptığı yayınlar, kronolojik düzen içinde

(iii) Yazarın birden çok ortak yazarla yaptığı yayınlar, kronolojik düzen içinde

 

Kaynakça Yazım Örnekleri:

 

Süreli Yayınlar / Dergiler:

YÜCELT, U. ve Marcella, M. (1996). Services Marketing in the Lodging Industry: An Empirical Investigation, Journal of Travel Research, 34 (4): 32- 38.

 

Kitaplar:
WITT, E. S. ve Witt, C. A. (1992). Modelling and Forecasting in Tourism. Londra: Academic Press.

 

Kitap Bölümleri:

UYSAL, M. ve Hagan, L. A. R. (1992). Motivations of Pleasure Travel and Tourism. İçinde M. Khan, M. Olsen ve T. Var (Editörler), VNR's Encyclopedia of Hospitality and Tourism (ss. 798-810). New York: Van Nostrand Reinhold.

 

Tez Çalışmaları:

TİMUR, D. (2009). Turizmin Ekonomik Etkileri, (Basılmamış Doktora Tezi). Sakarya: Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.

 

İnternet Makaleleri:

Elektronic Reference Formats Recommended by the American Psychologica Association. (ET: 19 Kasım 1999). Washington, DC: American Psychological Association http://www.apa.org/ journals/webref.html adresinden alınmıştır.

Internetten diğer tür doküman ve bilgilere atıfta bulunulması durumunda ‘http://www .apa.org/journals/webref.html" adresinde yer alan "Elektronic Reference Formats Recommended by the American Psychological Association" başlığı altındaki açıklamalar dikkate alınmalıdır.

 

KURUM VE YAYINEVİ WEB SAYFALARI:

İnternet kaynakları güvenilir kaynaklardan seçilmeli, sıradan şahıslara veya kurumlara ait internet kaynaklarından kaçınılmalıdır. Web kaynaklarının gösteriminde her kaynağın web adresi yerine METİN İÇİNDE (WEB-1, WEB-2, … Şeklinde kaynak gösterilmeli, bildiri metninin sonundaki KAYNAKÇA da ise aşağıdaki şekilde gösterimi yapılmalıdır (WEB-1).

 

WEB-1, www.yok.gov.tr, “Ulusal Yayın Destekleme Programı”, page: 3, (ET: 15.11.2012)

WEB-2, www.elsevier.com, “Research Methots by Robert McIntosh” 2th. Edition, (ET: 15.11.2012)